Služby
S čím Vám osobní asistent pomůže?
- s péčí o sebe – pomoc s oblékáním, česáním apod.
- s osobní hygienou a koupáním
- s přípravou jídla – s vařením a podáním jídla
- s péčí o domácnost a s nákupy
- s doprovody k lékaři, na úřady, na procházky, na zájmové aktivity apod.
- s dalšími úkony běžného života
Cílová skupina:
- osoby s chronickým onemocněním
- osoby s tělesným postižením
- senioři
Věková struktura cílové skupiny uživatelů:
- dospělí 27-64 let
- mladší senioři 65 – 80 let
- starší senioři nad 80 let
POSLÁNÍ
Posláním je poskytovat terénní sociální službu pro seniory a osoby se zdravotním postižením s ohledem na individuální potřeby každého jednotlivého uživatele. Služba je poskytována v přirozeném domácím prostředí uživatelů.
CÍL
Cílem služby je podpora uživatelů při každodenním překonávání problémů spojených s běžnými činnostmi, motivace uživatelů tak, aby mohli co nejdéle žít ve svém přirozeném sociálním prostředí a vedení uživatelů k zachování a udržení jejich schopností a samostatnosti. Cílem je také podpořit uživatele při překonávání osamělosti, navazování společenských kontaktů a realizování zájmů, přání a potřeb.
ZÁSADY SLUŽBY
Ve službě osobní asistence jsou uplatňovány následující zásady:
-
Dodržování práv a svobod uživatele, zachování důstojnosti a intimity – poskytovatel při poskytování služeb dbá na ochranu základních lidských práv uživatelů. Pracovníci respektují individualitu uživatele, zvláštnosti každé rodiny a zachovávají intimitu.
-
Respektování soukromí– pracovníci dbají na to, aby při návštěvě domácího prostředí nedocházelo k narušení soukromí uživatele a rodiny.
-
Individuální přístupu a empatie– pracovníci přistupují ke každému uživateli dle jeho individuálních potřeb a jsou vůči těmto potřebám vnímaví.
-
Vlastní volba uživatele – uživatel svobodně rozhoduje o svém vlastním životě, je respektován jeho názor.
-
Podpora samostatnosti – pracovníci podporují uživatele k jeho samostatnosti v rámci jeho možnosti, aby mohl co nejdéle setrvat ve svém domácím prostředí a vyhnul se nepříznivé životní situaci či jejímu prohlubování.
-
Spolupráce s rodinnými příslušníky – poskytovatel se snaží v rámci možností spolupracovat s rodinou uživatele.
-
Partnerství – při poskytování sociální služby jsou poskytovatel a uživatel vždy rovnocennými partnery.
-
Profesionální přístup– poskytovatel garantuje profesionální způsob poskytování sociální služby a její kvality.
-
Flexibilita – proces poskytování sociální služby může být dle situace a potřeb uživatele doplňován, přizpůsobován a upravován. Služba se vyvíjí tak, aby co nejvíce vyhovovala požadavkům a potřebách uživatelů.
-
Poskytnutí základního poradenství – každý uživatel má právo na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení.
-
Mlčenlivost a ochrana osobních dat – poskytovatel je vázán mlčenlivostí a ochranou osobních údajů uživatele.